مرکز مقالات حضرت مهدی (عج)

۱۴۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله سیستم های دیسکنت Desicant cooling system در فایل ورد (word) دارای 203 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله سیستم های دیسکنت Desicant cooling system در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله سیستم های دیسکنت Desicant cooling system در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله سیستم های دیسکنت Desicant cooling system در فایل ورد (word) :

سیستم های دیسکنت Desicant cooling system

مقدمه:
سیستم های دیسکنت که یکی از ترکیبات سیستم های HVAC محسوب می‌شوند به جهت مزیت های ویژه ای که دارند در صنعت و تجارت امروز از همنوعان دیگر خود بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین تفاوت هایی که باعث تمایز بین سیستم دیسکنت و دیگر خنک کننده های قراردادی وجود دارد عبارتند از:

بحث وجود مقدار زیاد هوا که باید از ساختمان تخلیه شود
بحث برگرداندن هوای تهویه شده ای که از ساختمان خارج شده برای تهویه مجدد ساختمان
بحث هزینه های برق مصرفی توسط سیستم ها
که سیستم های دیسکنت با توجه به تغییراتی که درون‌آن انجام داده شده است خود نیز از دو لحاظ از همدیگر متمایز می شوند که آن نیز عبارت است از:

1-هزینه برق مصرفی
2-مقدار نگهداری آب از طریق جذب
که می شود گفت از دو نظر عمده:
1-کنترل رطوبت دردمای پایین
2-هزینه کم برای انرژی
در بحث های سیستم HVAC مشتریان به دنبال دستگاهی که می گردند که علاوه بر فراهم کردن راحتی مورد نظر برای آنان از نظر اقتصادی نیز برای آنان به صرفه باشد.
و مطمئنا می توان گفت که هر چه مقدار درجه حر ارت درخواستی و رطوبت مورد نیاز کمتر باشد ارزش واهمیت سیستم های دیسکنت در برابر همنوعان خنک کننده قراردادی خود بیشتر جلوه خواهد کرد.

ودر طراحی های معمولی اگر از دیسکنت به غیر از مزیت های آن و به مثابه یک سیستم هیبرید معمولی استفاده شود کاملا بی فایده و در بعضی مواقع به لحاظ فیزیکی و ابعاد از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست.
می توان گفت که هنگامی که مقدار زیادی از هوای تازه نیاز است وقتی که هوای تخلیه شده میتواند به صورت تبخیری خنک شود و برای Post-cooling هوایی که از چرخ خشک کن می گذرد استفاده میشود. به علاوه این سیستم به جهت کم کردن انرژی مورد نیاز برای تقطیر وجذب بخار موجود در هوا میزان برق بسیار کمی را استفاده می‌کند. هنگامی که این دو شرط با هم ترکیب می شوند مانند هنگامی که مقدار زیادی از هوا تهویه شده باید به ساختمان موجود اضافه گردد

در محفظه ای که دارای اوج هزینه برق مصرفی است سیستم دیسکنت هم انرژی وهم هزینه اولیه را در مقابل بقیه روش های اضافه کردن هوای تازه افزایش یافته را کاهش خواهد داد.
تنها استفاده در موارد بالا فقط در آب وهوای شمال دور وارتفاعات بلند می‌باشد.

تاریخچه
بیشتر از 15 سال قبل سیستم های فعال دیسکنت به عنوان یک از متداول ترین انواع سیستم HVAC در ساختمان های تجاری که نیاز کمتری به سطح درجه رطوبت داشتند رایج شد. سوپر مارکت ها ویخچال های خانگی همگی جز سیستمهای یخچالی هستند که در آن ها اصل این است که سرمای هوا وقتی بیشتر اثر می گذارد که بیشترین با رطوبت ساختمان به وسیله سیستم فعال دیسکنت از بین برود. البته قبل از آن سازنده های سیستم های دیسکنت برای ساختمان تجاری ابتدائا روی واحدهایی از نوع چرخ دیسکنت( دیسکنت جامعه ) متمرکز شده بودند و آن را مورد استفاده قرار میدادند اما در بازارهای صنعتی سیستم دیسکنت مایع به صورت بسیار موثر از دهه 20 مورد استفاده قرار گرفته شده اند. در سال های اخیر سازنده ای تجهیزات دیسکنت بالغ فعالیت های خود را در بازارهای تجاری گسترش داده اند.

مشخصه های بی نظیر سیستم دیسکنت مایع مانند هزینه در رقابت با دیسکنت جامعه و سیستم های خنک کننده قراردادی مشکل را مرتفع می‌کند.
مدارس شخصی مغازه های خرده فروش، رستوران ها، هتل ها،سینما ها و.. معمولا خواستار کنترل رطوبت نیستند. بلکه آن ها فقط رطوبت معتدل را می خواهند ومی گویند وقتی که افزایش رطوبت به بالای 60% رطوبت نسبی برسد ممکن است آسودگی را کم کند ولی از لحاظ دیگر افزایش مدل ها ممکن است انتظار را بیشتر کند اما به ندرت به درآمد و سود خسارت وارد می‌کند.
در تهویه ساختمان های اداری نیز بقیه مزیت های سیستم فعال دیسکنت کمتر آشکار هستند

مخصوصا چون راه زیادی برای برطرف کردن رطوبت بالا از هوای تهویه شده وجود دارد. هر چند به دلیل موفقیت سیستم دیسکنت مالک ها به کنترل رطوبت بیشتر از بحث اقتصادی آن اهمیت می دهند.
ومیتوان گفت که چون افزایش تهویه تاثیر ضدرطوبت ساز را در واحدهای HVAC کم می‌کند ومشکل هایی برای این سیستم ها به و جود می آورد پس استفاده از سیستم های فعال و انفعالی دیسکنت می تواند از هر جهت به درخواست مورد نظر کمک کند.
به طور مثال در بیمارستان رطوبت بالا باعث عفونت میکروب های هوازی بود وکپک می گردد. دکترها برای ضدعفونی کردن از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند اما این تاکتیک برای اعمال جراحی چشمی و زایمان قابل استفاده واجرا نیست.
ولی استفاده از سیستم دیسکنت مایع به راحتی این مشکل را مرتفع می سازد و بر شدت پاکیزگی اتاق می افزاید.

شرح:
به طور کل چندین راه برای تهیه وآماده سازی اساس کنترل رطوبت وجود دارد که به ترتیب عبارتند از
1-فشار اتاق
افزایش فشار اتاق به دلیل عبور تدریجی ونفوذ رطوبت در اتاق امری قطعی است وهر چه رطوبت بیشتر باشد فشار اتاق بیشتر می شودوبرای همین بهتر است سیستم دیسکنت و راهروی آن در ورودی اتاق به عنوان محیطی برای مسدودکردن هوا با یک دری که به سمت خارج باز می شود قرار گیرد.
2-واحد هوای تازه (هوا ساز)
ثابت نشده است که تازه بودن هوای اتاق برای بسیاری از تاسیسات ارزشمند است.
ونظارت برحس گر فشار اتاق و میزان هوای تازه بر حسب نوع عملکرد دقیق تر صورت می گیرد.
بنابراین سیستم هوا ساز اتاق از دگرگونی های ناشی از شرایط بیرون تاثیر نمی پذیرد.
3-حصار بخار
بخار ناشی از رطوبت می تواند از طریق دیوار کف وسقف با ایجاد واختلاف فشار بخار عبور کند. هر چه اختلاف بین سطح رطوبت داخل وبیرون اتاق بیشتر گردد فشار بخار برای رطوبتی که سعی می‌کند داخل اتاق بیاید بیشتر است و هر چه قدر این فشار بیشتر باشد مانع محکمتری برای نفوذ رطوبت است.

ماده ساده ای مثل ورقه آلومنیوم بهترین مانع بخار است ولی باید به طور کامل نسبت به مهدومو کردن آن اقدام شود. ضد زنگ نیز یک محافظ و مانع خوب برای بخار است.
معمولا برای طراحی ها طراح عموما در حالت عادی از طرح سایکرومتریک برای انتخاب خشک کننده در شرایط درخواستی و به منظور رسیدن به رطوبت ودرجه دما درخواستی استفاده می‌کند.
طراح باید موارد زیر را در طراحی خود مدنظر داشته باشد:
1-بیشتر کویل های خنک کننده دقیقا آن چنان که مشخص شده کار نمی

کنند.
2-چکه ها و تراوشات همیشه در دستگاه جابه جاکننده هوا ومجاوری ولوله های هوا وجود دارد.
3-درجه تقطیر دستگاه همیشه در آن نقطه ای که مشخص شده نمی ماند
4-جریان هوا در وضعیت مشخص ومعینی نمی ماند.
بنابراین یک طرح کنترل رطوبت مناسب خوب باید بیش از آن که یک هواساز راحت وقراردادی باشد یک مقاوم و مانع خوب وکامل باشد. قبلا طراح با افزایش قدرت گرم کننده وخنک کننده ها این مشکلات را حل می کردن ولی لازم به ذکر است این مورد بسیار مصرف کننده وخوزنده انرژی می‌باشد و از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.
در رطوبت های درخواستی برای RH بالای %50-60 طراح براحتی می تواند با به کاربردن کویل های ومبدل ها رطوبت وسرمای مورد نظر را فراهم کند.
البته هر چه میزان رطوبت پایین تر بیاید به خاطر وجود درجه بسیار پایین هوا(نزدیک به 10c) ورطوبت نسبی بالایی که وجود دارد احتمال دارد که داخل لوله ها ومجاری کپک بزند و بنابراین باید نسبت به به کارگیری پوشش ها به دور لوله گرما دردستگاه هواساز یا در دستگاه جابه جا کننده هوا توجه شود. لوله گرمایی لفافه دار می تواند ظرفیت انتقال آب کویل خنک کننده را به اندازه 15 برابر کویل خنک کننده بدون لوله گرما بهبود بخشد.

بنابراین بیشتر ظرفیت خنک کننده برای انتقال رطوبت از هوای تازه به کار می رود.
کنترل رطوبت برای %45-50 RH
در این حالت دسته یابی به کنترل رطوبت هنگامی که درجه حرارت زیر 22c است بسیار سخت است.
شرایط در اتاق عمل با درجه حرارت 50% RH , 20-22 c و با کارخانه های الکترونیکی ویا اتاق های بسته بندی با درجه حرارت 45% RH ,20-22c نمونه ای از کارهای سخت است.
به جهت ترفیع در حفظ نگهداری انرژی سر مهندسین آب خنک شده با ذخیره بالاتر-درجه حرارت آب خنک شده مثلا 9-10c را به کار می گیرند.
وراه دیگر برای مرتفع ساختن این مشکل- عدم استفاده از کوپل خنک کننده- این است که

واحد هواسازی را همراه کویل DX حمل کرده و از آن جایی که کویل خنک کننده DX درجه حرارت پایین تری دارد لوله گرمایی بسیار موثرتر عمل می‌کند.
نوع دیگر این سیستم سیستم های دیسکنت هستند که البته برای این کار نسبت به DX گران تر و نیاز به انرژی ورودی برای باز تولید دیسکنت دارند.

کنترل رطوبت برای زیر 45% RH
در این زمان این شرایط سیستم دیسکنت از انواع سیستم های دیگر HVAC ممتاز می گردد و به خصوص هنگامی که درجه حرارت درخواستی اتاق پایین تر از 22c باشد و رطوبت از %40 پایین تر باشد. چون آب خنک شده در درجه حرارت عادی در سیستم DX نمی توانند نقطه انقباض کافی دستگاه را درسطح پایین کنترل کنند و کویل ممکن است یخ بزند.
بنابراین در رابطه با به کارگیری سیستم علاوه بر بحث اقتصادی آن بایستی فهم بسیار خوبی نسبت به ارتباط ما بین رطوبت و درجه حرارت وسایکرومتریک وهوا ساز دارد.

نمای کلی دیسکنت کولینگ
تکنولوژی دیسکنت کولینگ ابزاری را برای سطح کنترل رطوبت برای شرایط هوا فراهم می سازد سیستم دیسکنت به طور پیوسته با سیستم های حالت هوای قراردادی برای ضد رطوبت سازی هوا کار می‌کند. مواد دیسکنت آن هایی هستند که عوارض رطوبتی را در فشارهای مختلف بخ

ار جذب می‌کند. اکثر مردم با دیسکنت ها همچون بسته های سیلی کاژل که شامل محصولات بافتنی آشنا هستند. دیسکنت می تواند در شکل جامد و یا مایع باشد. مردم نمونه های دیسکنت را که به عنوان یک ترکیب از سیستم گرم کن تهویه وشرایط هوای تجاری هستند تشخیص می دهند.این دیسکنت ها به صورت پایه ای از طریق توانایی آن برای نگه داشتن مقدار زیاد آب وتوانای

ی آن برای برگشت پذیری وهزینه آن ها مشخص می شوند.
به منظور موثر بودن دیسکنت باید توانایی نشان دادن بار سرمای نهان را در طی فرآیند داشته باشد به منظور رسیدن به این سیستم های دیسکنت تجاری مرکب از یک راه عبور و یک راه برگشت هوا باشد. دیسکنتی که در راه وای جاری است میتواند برای داشتن یک فشار بخار پایین تر نسبت به هوا برگشتی بالای آن آماده شود. بدین ترتیب رطوبت موجود در وا به مواد دیسکنت منتقل شود. همچنان که افزایش فشار بخار دیسکنت در نتیجه حضور طبقاتی کم جذب کرده است مواد خش

ک کن منتقل میشود به جریان برگشت در جریان های برگشتی هوای گرم از بالای دیسکنت میگ ذرد. فشار بخار هوای گرم پایین تر از سطح دیسکنتی است که مجبور می‌کند رطوبت را در انتقال از سطح دیسکنت به جریان هوای گرم.
هوای داغ نمناک از درون سیستم به سمت هوای خارجی بیرون می شود. مواد دیسکنت که رطوبت حبس شده را دارند حالا اکنون برای جذب رطوبتی که به جریان هوا منتقل شده بر میگردد آماده میشوند. جرایان های هوای خشک دیسکنت را ترک می کنند هنگامی از بالای حلقه سرمای قراردادی که تجهیزات کار سرمای حساس را نشان می دهند گذرانده می شوند تا به هوای مخصوص شرایط هوا برسند.

سیستم های دیسکنت جدید به گونه ای طراحی می شوند که رطوبت مستقل از درجه حرارت کنترل شود به این ترتیب که رطوبت با رطوبت سنج ودما با دما سنج به طور جداگانه اندازه گیری می شود.
اما اساسا دو نوع متفاوت از سیستم دیسکنت وجود دارد:
1-دسته ای که دیسکنت برای کنترل رطوبت وهمه خنک کننده ها استفاده می کنند
2-دیسکنت ترکیب شده با اجزا قراردادی
سیستم متشکل از دیسکنت و مبدل گرمایی که یک سیستم هواساز را تشکیل میدهد که هوا به وسیله چرخ دیسکنت خشک می شود وبا مبدل گرمایی خنک می شود.

ونحوه کار این سیستم به این صورت هست که ابتدا هوای تهویه شده مرطوب وارد سیستم میشودسپس بعد از ورود به چرخ دیسکنت خانه زنبوری شکل رطوبت آن گرفته می شود و هوای تهویه شده خشک بیرون می آید سپس از مبدل گرمایی عبور می‌کند دو در نهایت هوای گرم و خشک وارد ساختمان می گردد. به طور کلی می توان گفت که سه نوع سیستم دیسکنتی وجود دارد:
1-سیستم دیسکنت با چرخ مایع 2-سیستم دیسکنت با چرخ جامه
3-سیستم دیسکنت هیبریدی

افزایش تهویه تاثیر ضد رطوبت ساز را در واحدهای HVAC کم می‌کند و شکل هایی برای کنترل رطوبت به وجود می آید. در حقیقت بعضی مشکلات استفاده از تکنولوژی های نفوذ انواع pretreatment اختیاری تهویه دارندکه شامل دیسکنت های فعال وانفعالی می‌باشد.

سیستم های فعال وانفعالی
سیستم ها به وسیله جذب رطوبت را از هوا می گیرند. چون سطح دیسکنت فشار بخار آب کمتری را نسبت به هوای مرطوب دارد در نتیجه رطوبت به سمت دیسکنت می رود. هوا دیسکنت را در حالی ترک می‌کند که نسبت به وقتی که وارد شده بود خشک تر است. سیستم های جامد و مایع دیسکنت برای ساختمان های صنعتی وفرآیندها استفاده می شود اما در ساختمان های تجاری دیسکنت های جامد بیشتر معمول هستند.

بهترین بیشترین راه نمونه به نمایش گذاشته شده دیسکنت های جامد برای باردار کردن جریان هوا ماده ای است با وزن کم خانه خانه شده که داخل یک چرخ داده شده است. هوای ذخیره از میان یک قطاع دایره ای چرخ گذرانده میشود و خشک می شود. چرخ به صورت آهسته در وسط جریان هوا وشناخته شده به عنوان هوای منعکس شونده می چرخد.
این دیسکنت هوا را خشک می‌کند و رطوبت را به بیرون از ساختمان حمل می‌کند.

دیسکنت میتواند با هوای که گرم تر یا خشک کننده تر نسبت به جریان هوا است فعال می شود.
چرخ های دیسکنت فعال برای هوا گرم شده استفاده میشود. چرخ های دیسکنت انفعالی برای هوا خشک استفاده میشود که معمولا در هوای خروجی ساختمان است. مزیت چرخ های دیسکنت فعال این است که آن ها هوای ذخیره را به طور مداوم در همه هوا و با قطع نظر از مقدار رطوبت

هوای خروجی خشک می‌کند. همچنین آن ها می توانند با هوای بیرون به جای هوای خروجی فعال شوند بنابراین آن ها نصب به صورت قابل انعطاف را پیشنهاد می کنند چون هوای خروجی مجبور نیست که به واحد برگردد. از طرف دیگر چرخ های فعال و به گرما داخل هوای خشک نیاز دارند که

به هزینه عملکرد برای کاهش آن کمک می‌کند. دیسکنت انفعالی رطوبت را برطرف نمی کند و مقدار رطوبت پس مانده هوای ذخیره چرخ بستگی به خشکی پس مانده هوای خروجی ساختمان دارد. هر چند چرخ های انفعالی دیسکنت را به صورت آدیاباتیک فعال می‌کند آن ها به غیر از آن انرژ

ی که داخل جریان هوا است به انرژی دیگری نیاز ندارند. بنابراین هزینه عملکرد ساعت به ساعت به طور قابل ملاحظه ای نسبت به چرخ های دیسکنت فعال کمتر می شود. هر دو تکنولوژی در ساختمان های تجاری برای ضد رطوبت سازی تهویه هوا استفاده می شوند.
چرخ های دیسکنت فعال در انجام کنترل رطوبت به طور عمیق هوا را خشک می کنند. دیسکنت انفعالی معمولا در خشک کردن هزینه کمتری را می طلبد وسیستم سرمایی را در معتدل کردن رطوبت کمک می‌کند.

چرخ های دیسکنت فعال
میزان رطوبت برطرف شده توسط چرخ دیسکنت فعال به مقدار تغییر دمای هوای ورودی تغییر رطوبت نمونه تغییر مقدار دیسکنت عمق چرخ سطح منطقه سوراخ سوراخ (خانه خانه) شده سرعت حرکت هوا از میان چرخ و سرعت چرخش چرخ بستگی دارد. اما بیشترین تغییر معمول به وسیله سازنده های تجاری برای تغییر انتقال رطوبت چرخ که بستگی به دمای هوای فعال دارد استفاده میشود.

برای درست کردن خشک کننده هوای ذخیره هوای فعال را با دمای بالا گرم می کنند.چرخ دیسکت تجاری معمولا بین 180f و 225 f (82c تا 107) فعال می شود. شکل 2 اجرا جامع چرخ دیسکنت فعال با قسمت هوای ورودی در چهار حالت درست شده به وسیله استاندارد ARI 940-1998 برای درجه بندی اجرای ضد رطوبت سازی دیسکنت نشان میدهد. توجه کنید که صعود دمای هوای

ذخیره خشک هنگامی بالاتر است که بیشتر رطوبت از ذخیره هوا خارج می شود. بین 80 تا 90 درصد افزایش دما در ذخیره هوا از بازگشت (تبدیل) گرمای پنهان به گرمای محسوس هنگامی که رطوبت از هوا خارج می شود ناشی می شود.
صعود دمای تعادل از گرمای منتقل شده به وسیله چرخ هنگامی که چرخ از هوای برگشتی داغ به هوای ذخیره خنک کننده تبدیل میشود ناشی میشود.

در بعضی عملکردها گرمای محسوس مفید است. در سوپر مارکت ها برای مثال سرمای بالا در راهروها بدون هوای گرم ذخیره شده برای منجمد کردن مناطق غذایی فراهم می شود. اما دربیشترین عملکردهای مربوط به تهویه، هوای گرم ذخیره شده باید در کوچکترین قسمت سرد شود قبل از این که به فضای اشغال شد تحویل داده شود. و این هم بر هزینه عملکرد چرخ های فعال دیسکنت اثر می گذارد.

خشک کردن Post-cooling هوای ذخیره
شکل 3 وخنک کننده تبخیر را که برای خنک کردن ذخیره هوا با هزینه پایین مورد استفاده قرار میگیرد نشان میدهد مقدار گرمای منتقل شده به وسیله postcooler به چگونگی خنک کردن هوا بستگی دارد که این یک طرف دیگر مبادله کننده است. تصورا سیستم هوای خروجی را از ساختمان میگیرد و به صورت تبخیری آن را خنک می‌کند. این شکل ترکیب post cooling ماکزیمم درکمترین بها را فراهم می‌کن

د.
اگر چه در چندین حالت هوای خروجی در جایی که هوای تهویه شده وارد ساختمان می شود در دسترس نیست. در بعضی دیگر حالت ها مالک ها ترجیح دادند که از نگهداری وتعمیرات به هم پیوسته با خنک کننده تبخیری پرهیز کنند.
در آن حالت ها post coolen به سادگی از هوای خروجی کنترل نشده برای تبدیل کننده گرم استفاده می‌کند و خنک کردن ناچیز انجام داده می شود در سیستم دیسکنت بقیه بار محسوس به وسیله سیستم خنک کن ساختمان منتقل می شود.

هوای تهویه شده خشک شونده برای فراهم کردن راحتی
در سیستم های HVAC تجاری سیستم فعال دیسکنت عموما هوای تهویه شده را خشک می‌کند به خاطر این که بزرگترین بار رطوبت را نشان می‌دهد.(شکل 4) وقتی که هوای تهویه شده می توند عمیقا کاملا خشک شود پایین شرایط خواسته شده در ساختمان هوا مثل یک اسفنج یعنی جمع آوری رطوبت از فضا ونگهداری رطوبت در سطح تعریف شده عمل می‌کند.

همچنین انتقال بار رطوبت به سیستم خنک کن اجازه می‌دهد که بیشتر به صورت موثر عمل کند. بدون احتیاج به انتقال یک بار بزرگ رطوبت واحدهای خنک کن مجبور نیست هوا را زیاد خنک کند. مزیت راحتی در (part –lood conditing) بسیار محسوس است وقتی که گرمای محسوس پایین است اما رطوبت به صورت بسیار بالایی باقی می ماند.
شکل 5 نمونه سان در وست پالم بیج را نشان می‌دهد. 3538 ساعت در سال با رطوبت در تهویه هوا وجود دارد بدون بار گرمای محسوس همزمان در سیستم های HAVC تجاری کم ارزش معمولا ساعت هایی هست سیستم خنک کن به تنهایی خنکی بالایی دارد و شرایط مرطوب درون

ساختمان ایجاد میکند. اضافه کردن وسیله ضدرطوبت از کنترل شده- هر خنک کن یا دیسکنت پایه- به هزینه اولیه اضافه می‌کند اما راحتی را فراهم می‌کند. ضد مرطوب کننده به Humidistat پاسخ می‌دهد وواحدهای خنک کن به دماسنج پاسخ می‌دهد. جداسازی کنترل ها و تجهیزات شرایط متحدالشکل بیشتری را برای رطوبت و درجه حرارت می رساند. کنترل به نسبت فقط متعادل می شود اما در مورد قیمت چی؟ اضافه کردن رفتار عمل تجهیزات تهویه یقینا زیاد می کن قیمت را در بعضی قسمت های سیستم .

اگر چه proponet اهدا شده سیستم های ضد رطوبت سازی به وسیله برداشتن بار رطوبت از تهویه هوا رقابت می‌کند به علاوه این که ظرفیت خنک کن می توند کاهش پیدا کند از تعطیلی سیستم ذخیره کافی جبران میکند ارزش طرز عمل pretreatment تجهیزات را این تایید ادعا پشتیبانی شده است بوسیله نتایج تحقیقاتی میدانی در بعضی از حالت ها اما برای بیشتر ساختمان های تجاری موضوع مانند ارزش کنترل رطوبت به راحتی جواب داده نمی شود. پاسخ ها به انتظار مالکان بستگی دارد.
در ساختمان تجاری مشتری به ندرت انتظار کنترل درست به زحمت کم برای همه 8760 ساعت در سال را دارد. در تقویم کردن کنترل رطوبت به صورت میانه ارزش دارد مشتری نیاز دارد بداند که چه تعدادی از ساعت در سال می تواند امید به راحتی داشته باشد با انواع روش های تکنیکی برنامه های کامپیوتری برای جستجو کردن سوال ارزش مدل مناسب انتخاب شده برای گونه های تجهیزات مختلف در ساختمان های تجاری توسعه داده شده است.

مدل سازی کنترل رطوبت: قیمت vs براحتی
ارزیابی کردن قیمت vs راحتی به وسیله امتحان رفتار تجهیزات فقط در شرایط طراحی نمی تواند به صورت کافی انجام شود.
ممکن است به صورت منطقی فرض شود که آیا سیستم سطح رطوبت راحت را در شرایط زیر بارپیک تولیدمی کند همچنین تولید خواهد کرد راحتی را در شرایط ایجاد بار .اما این مدل هم نوع حالت سیستم خنک کن نیست. با وجود واحدهای خنک کننده سوارشده روی سقف ضد رطوبت ساز فقط وقتی که واحد شروع به منتقل کردن گرما می‌کند عمل می کن وقتی که بار محسوس پایین است مدت زمان کوتاه اثرپذیری ضد رطوبت ساز کاهش پیدا می‌کند.

شکل 6 این پدیده را به وضوح نشان می‌دهد هر سیستمی که چرخ های دیسکنت انفعالی را استفاده می‌کند رطوبت معتدل کننده مختلف دارد اگر بار محسوس در فضا کم باشد. بارهای مرطوب طریق هوای تهویه شده رطوبت در فضا را افزایش می‌دهد. این مشکل بیشتر وقتی متداول است که طراح های HVAC به جهت ضریب برای دست بودن دراندازه واحدهای خنک کننده از پا در می آیند. با تجهیزات سایز بالا مدت زمان کوتاهتر می شود.

بنابراین ظرفیت ضد رطوبتی سازی ضرورتا ممکن است صفر باشد سیکل های کوتاه حرکت ممکن است اجازه ندهد که رطوبت تقطیر شده روی سطح های بخار در نقشه آبگذر امتداد داشته باشد. اگر هوا متصلا از میان حلقه جریان یابد رطوبت در داخل هوا re-raporate خواهد شد در نتیجه انتقال می یابد. رطوبت غیرواقعی از ساختمان از طرف دیگر این مشکلات پنهانی در همه چرخه رخ نمی دهد. بنابراین مدل ساختمان ساعتی عمل ترین وسیله برای مقایسه عدد به دست آمده از مساله با هزینه آن برای حل است.
برنامه پیشرفته برای این هدف استناد می‌کند به پیش بینی موتور پیشرفته DOE 2016 به وسیله آزمایشگاه برکلی برای اداره انرژی U.S این برنامه عمومی به دو طریق اصلاح خواهد شد.
سطح داخلی گرافیکی اضافه می شود و برنامه به صورت نیمه به وسیله ساختمان نمونه پارامترهای عملکرد، فرض هوای ساعتی نسبت سودمندی پیاده می شود انواع تجهیزات برای 12 ساختمان مخصوص تجاری که به رطوبت کم یا نسبت های تهویه بالا نیاز دارند صورت می شود. این ها شامل: مدارس- رستوران های سریع سرویس
در جه پایین –هتل های درجه بالا- اداره های درجه پایین-اتاق های عمل بیمارستان – سالن نمایش تاتر- Ice rinks –یخچال های جعبه ای – سوپر مارکت ها- مغازه های خرده فروش
زمان مصرف شده به وسیله کمتری جزئیات بنای نمونه pre-loading نگه داشته می شود برای ساختن آن ها مصرف کننده می تواند هر گونه تغییر مورد نیاز را برای عیوب انجام دهد وتمام سال تقریبا درست به 8760 ساعت از انرژی ساعتی ساختمان حرکت کند :سطح های راحتی در کمتر از سه دقیقه به دست می آید این بر خلاف معمول است برای ساعت های زیادی که نیاز به وارد کردن جزئیات ضروری ساختمان در عمومیت دادن به ظاهر سازی ساختمان دارد.
این برنامه بعضی از درجات انعطاف پذیری در تعریف عملکرد و شکل سیستم HVAC برای رسیدن به سرعت وسهولت را از مسیر تجارت جدا می‌کند.
هدف مقایسات سریع تجهیزات گوناگون اما هنوز قابل اعتباری معتبر است که میزان نسبت سودمندی واقعی ساختار را منعکس می‌کند. بیش از آن که رسیدن به یک الگو درست و دقیق هزینه های عملی اندازه گیری شده باشد

سیستم دیسکنت هیبریدی
با توجه به این که دمای هوای خارج شده از سیستم نوع آن واقتصادی بودن آن را تعیین می‌کند برخی اماکن مانند راهروی هتل ها و زمین های اسکیتنگ یخ نسبت به درجه حرارت هوای در حال خالی شدن بین 76 F تا 85F در طراحی روز در طول تابستان حساس نمی باشد. بنابراین post –cooler تبخیری بهترین نوع خنک کننده انتخاب شده است زیرا برای نصب کاملا اقتصادی است.
مراحل پشت سرگذاشته شده در یک فرآیند این چنین است.

تا به امروز سیستم های هیریدی به خاطر این که بهترین مشخصه های تکنولوژی شامل دیسکنت های انتقالی رطوبت وخنک کننده قراردادی را به هم آمیخته اند پرطرفدار ومتداول هستند. به خاطر این که آن ها در سطوح پایین درجه حرارت رطوبت هوا را تامین می‌کند پس سیستم های هیبریدی کوچک تر همان کاری را میتوانند انجام دهند که واحدهای دیسکنت بزرگتر یا تمام خنک کنده انجام می دهند.
تا به امروز سیستم های هیبریدی متداول وپرطرفدار بوده اند شاید به خاطر اینکه آنها تهیه مشخصه های هر تکنولوژی را در هم آمیخته اند های انتقال رطوبت وخنک کننده های قراردادی گرمای محسوس سیستم های هیبریدی تقریبا همیشه کوچکتر از سیست مهای دیسکنت هستند زیرا آنها می توانند در سطوح پایین در جه حرارت ورطوبت هوا را تامین سازند.بنابراین سیستم هیبریدی کوچکتر همان کاری را میتوانند انجام دهند که واحدهای تمام خشک کن بزرگتر یا تمام خنک کننده انجام می دهند.

سیستم های مایع
بیشتر از 15 سال گذشته سازنده های سیستم های خشک کن برای ساختمان تجاری ابتدا واحدهای نوع چرخ دیسکنت متمرکز شده بودند چرخ هایی که دیسکنت جامد را مورد استفاده قرار می داد. اما در بازارهای صنعتی، سیستم های دیسکنت مایع بصورت بسیار موثر از دهه 20 مورد استفاده قرار گرفته شده اند. در سال های اخیر سازنده های تجهیزات دیسکنت مایع فعالیت خود را در بازارهای تجاری گسترش داده اند.
مشخصه های بی نظیر سیستم های مایع در اجرای واستعمالات تجاری موثر هستند خصوصا در ساختمان های بزرگتر جایی که فواید دیسکنتهای مایع در رقابت های با دیسکنت جامد و سیستم های خنک کننده قراردادی شکل را مرتفع ساخته است.

دیسکنت های مایع چطور کار می کنند؟
مایع از قبیل کلریدیسیتم می توانند تا بیش از 1200 برابر وزن خشک خود در آب را جذب کنند. غلظت نمک در محلول مایع مشخصه های جذب مایعی را که در هوا درهای جریان پاشیده می شود تعیین می‌کند. اگر محلول غلیظ شود میتواند از رطوبت را از جریانات هوای خشک تر جذب کند واگر محلول رقیق شود می تواند رطوبت را از جریانات هوای مرطوب تر جذب می‌کند.
بنابراین با کنترل غلظت محلول می توان رطوبت هوایی که از اسپری مایع می گذرد را کنترل کرد. به منظور کنترل درجه حرارت هوای در حال جریان به سادگی درجه حرارت دیسکنت مایعی که در هوا پاشیده شده است اصلاح و درست می گردد.
سیستم های مایع در مفهوم بسیار ساده اند هم چنانک

ه در بالا شرح داده شد.در سخت افزار آنها تا اندازه ای پیچیده ترند زیرا محلول دیسکنت مایع میتوانند خورنده باشد وچون اجزا سیستم می توانند در بخش های مختلف یک ساختمان با لوله ای نصب داخلی قرار گیرند. در گذشته این انعطاف پذیری جنبش جز اجزا که در اندازه های بسیار کوچک در نظر گرفته می شد نصب سیستم های دیسکنت مایع گرانتر از نصب سیستم های خشک بود.

فواید بی نظیر سیستم های مایع
در اندازه های بزرگتر سیستم های مایع وجامد از نظر هزینه نزدیک بهم هستند وسودمندی های سیستم مایع می تواند قابل توجه باشد خصوصا سیستم های مایع:

باکتری و ویروس ها را می کشد آلودگی بیولوژیکی هوا را تمیز می‌کند واز بین می برد.
می توانند بسیاری از بخش های هواساز را یک به بخش باز تولید مجزا وصل کند برای نصب های بزرگ هزینه را حفظ می کنند جاهایی که مدخل های بسیار زیاد هوا بصورت بسیار گسترده در سرتاسر ساختمان پخش شده اند.
می توانند آب بصورت برجی خنک کننده با هزینه پایین را برای خارج کردن گرمای محسوس از جریان ضد رطوبت سازی استفاده کند هر گونه نیاز به تجهیزات خنک کننده مکانیکی در بسیاری حالات را حذف می سازد( برطرف می سازد)
بطور خلاصه در مجموع اگر یک بحث کامل وتمام در مورد سیستم های دیسکنت مایع فراتر از مجال این راهنمای برکاربرداست تکنولوژی آن خوب اثبات شد. هم چنانکه سازندگان به کاهش هزینه ها و تسهیل بخشیدن نصب ادامه می دهند سیستم های مایع در (low –rise) ساختار به کار برده می شوند همانند ساختمانهای تجاری اداری وصنعتی جاهایی که مایعات در گذشته از موفقیت لذت می بردند.
مطالعه چگونگی (حالت) سیستم های دیسکنت DOD
A .قلعه بنینگ
1 شرح محل
2 شرح سیستم
3 خلاصه اطلاعات
4 خلاصه صفحه فنی قلعه بنینگ
B. قلعه کمبل
1 شرح محل
2 شرح سیستم
3 خلاصه اطلاعات
4 خلاصه صفحه فنی قلعه کمبل
C. قلعه فورت ماید
1شرح محل
2شرح سیستم
3خلاصه اطلاعات
4خلاصه صفحه فنی قلعه فورت ماید

A.مطالعه حالت دیسکنت DOD قلعه بنینگ

مارتین، بیمارستان عمومی ارتش قلعه بنینگ جورجیا(گرجستان)

شرح محل
قلعه بنینگ در کلمبس: واقع در گرجستان تقریبا 115 مایلی غرب آتدانتا خط مرزی گرجستان /آلاباما، قرار گرفته شده است.
قلعه بنینگ به عنوان خانه پیاده نظام شناخته می شود. مدرسه پیاده نظام ارتش U.S بهترین جنگجویان پیاده نظام را در جهان به وسیله آموزش افسران و گرفتن به کار سربازان برای انجام وظیفه خواسته شده از پیاده نظام در زمان صلح وجنگ با تاکید بر فن (صنعت) درخواستی و پیشوایی آن را آماده می سازد. تاکتیک های پیشرفته تکنیک ها روش ها به جهت اجرای وپیاده کردن اصول پذیرفته شده (دکترین پذیرفته شده) برای واحدهای پیاده نظام در سطح تیپ و پایین تر ماموریت هدف مدرسه پیاده نظام است. این همچنین در پیشرفت بازنگری و آزمایش دکترین ماده برای واحدهای پیاده نظام دخالت می کنند.

واحد دیسکنت در مارتین، بیمارستان ارتش،(ساختمان 920) نصب شده است. در میان 10 طبقه 250 لایه با سهولت 11 بخش برای بیمارها یک محل جامع برای عمل جراحی یک محل برای زایمان وضع حمل وبیش از 30 کلینک نگهداری را هر دو گونه وجود دارد.به منظور فراهم آوردن این سرویس های پزشکی گسترده بیمارستان تقریبا تعداد 750 شخص کشوری (مسئول کشوری) و تعداد 680 کارمند ارتش را استخدام کرده است روزانه بیمارستان نگهداری از تقریبا 130 بیمار و میانگین متوسط 1200 ویزیت بیمارسرپایی را فراهم می‌کند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله A Mathematical Pattern Development and Optimization for Experimental Conditions in RESS Process در فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله A Mathematical Pattern Development and Optimization for Experimental Conditions in RESS Process در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله A Mathematical Pattern Development and Optimization for Experimental Conditions in RESS Process در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله A Mathematical Pattern Development and Optimization for Experimental Conditions in RESS Process در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: ششمین کنگره بین المللی مهندسی شیمی

تعداد صفحات: 6

چکیده:

The experimental work was aimed at gaining a fundamental observation of the expansion nozzle temperature (80- 100C) and the dissolution pressure effects (75-120 bar) on the mean particles diameter in RESS processing of ibuprofen-CO2 system. A 2-dimentional Sp-line equation has been fitted on the experimental results. The mean particles size values were calculated in all experimental points by the fitted equation and results were compared with the experimental data to confirm the model accuracy (8%). The optimum operational point (dissolution pressure of 86 bar and nozzle temperature of 82C ), that leads to the minimum mean particles diameter (40 nm), were also determined by mathematical optimization method and was confirmed experimentally. Meanwhile the mean particle diameters were predicted in 600 more operational points by the fitted equation and results were drawn in form of a that show the nozzle temperature and dissolution pressure simultaneous impacts on the products mean size.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

دانلود کارآموزی نقشه کشی در فایل ورد (word)

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۴۴ ق.ظ

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود کارآموزی نقشه کشی در فایل ورد (word) دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود کارآموزی نقشه کشی در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود کارآموزی نقشه کشی در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود کارآموزی نقشه کشی در فایل ورد (word) :

شرکت آرمین فلز یکتا در سال 1354 به نام شرکت تراشکار و قالبسازی سعیدی و شکا با هدف توسعه صنایع مادرکه عمده ترین آن صنعت قالبسازی می باشد، تاسیس گردید. عمده فعالیتهای شرکت از بدو تاسیس ساخت انواع قالبهای اکستروژن و دستگاههای صنعتی خاص بوده و سپس با کسب دانش فنی لازم به سوی ساخت انواع قالبهای سردکار و فورج نیز قدم برداشته است. در سال 1387 تغیر نام شرکت به آرمین فلز یکتا حاصل گردید.
توانمندی های شرکت :
به طور کلی توانمندی های شرکت را می توان در دو زمینه خلاصه کرد :
الف : طراحی و مهندسی
ب: ساخت و تولید
الف: در قسمت ساخت و تولید: این شرکت با استفاده از مهندسان مجرب و همینطور با بهره گیری از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مناسب و به روز، توانایی طراحی خطوط تولید، دستگاههای خاص و قالبهای صنعتی را دارد. یافتن تکنولوژی های جدید و طراحی روشهای تولید از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت می باشد.
ب : در زمینه ساخت و تولید با بهره گیر از ماشین الات پیشرفته نظیر wirecut و CNC ساخت قالبهای قطعات صورت می گیرد. مدل سه بعدی توسط نرم افزار ساخته می شود. نقشه های دو بعدی و پلان ها از آنها تهیه شده و بعد از تلرانس گذاری به صورت نقشه های ساخت به اپراتورهای دستگااها داده می شود. طراحی و ساخت انواع قالبهای پروگرسیو از فعالیتهای اخیر شرکت می باشد.

دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی شرایط و محیط های نگهداری نمونه خون ماهی با هدف ارزیابی آسیب DNA در فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی شرایط و محیط های نگهداری نمونه خون ماهی با هدف ارزیابی آسیب DNA در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی شرایط و محیط های نگهداری نمونه خون ماهی با هدف ارزیابی آسیب DNA در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی شرایط و محیط های نگهداری نمونه خون ماهی با هدف ارزیابی آسیب DNA در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1391

محل انتشار: دوازدهمین کنگره ژنتیک ایران

تعداد صفحات: 6

چکیده:

نگهداری مناسب نمونه های بیولوژیک لازمه انجام مطالعات ژنوتوکسیک در شرایط میدانی است. در چنین مطالعاتی همیشه امکان نمونه برداری و بررسی همزمان نمونه های خون گرفته شده وجود ندارد، لذا اگر بتوان نمونه ها را بطور ینده و بدون آسیب نگهداری نمود و در زمان های مختلف مورد مطالعه قرار داد این امر می تواند مفید باشد. با این حال تاکنون روش مؤثری برای حفظ نمونه های خون موجودات آبزی باری ارزیابی یکپارچهگی DNA گزارش نشده است. هدف از این مطالعه بررسی شرایط مطولب برای نگهداری کوتاه مدت نمونه خون ماهی قزل آلای رنگین کمان (Oncorhynchus mykiss) باهدف تجزیه و تحلیل داده های بایومارکر مولکولی بود (یکپارچگی Oncorhynchus mykiss هسته ای). بدین منظور ما از تکنیک سنجش کامت برای بررسی اثر سه محلول نگهداری (L-15, FBS و PBS) و پنج زمان مختلف (0، 6، 12، 24 و 48 ساعت) بر آسیب DNA نمونه های خ ون ماهی استفاده کردیم. نتایج سنجش کامت بر روی نمونه های خون نگهداری شده در محلول های L-15 و FBS، تفاوتی را در میزان آسیب DNA بین زمان های مورد نظر نشان ندادند در حالیکه نمونه های نگهداری شده در PBS، از 24 ساعت پس از شروع نگهداری افزایش معنی دار سطح آسیب DNA را نسبت به زمان صفر نشان دادند (P<0/05). در مجموع نتایج این مطالعه نشان می دهد که نمونه های خ ون ماهی آب شیرین را می توان تا 48 ساعت بدون آسیب معنی دار DNA در محللو های L-15 و یا FBS تحت شرایط دمایی 4C ° و تاریکی نگهداری نمود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ارزیابی کمیت رسوب از طریق اندازه گیری در فایل ورد (word) دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارزیابی کمیت رسوب از طریق اندازه گیری در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله ارزیابی کمیت رسوب از طریق اندازه گیری در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ارزیابی کمیت رسوب از طریق اندازه گیری در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1379

محل انتشار: دومین همایش ملی فرسایش و رسوب

تعداد صفحات: 2

چکیده:

ارزیابی مقادیر دبی رسوب و تحولات زمانی ان در یک حوزه آبخیز نسبتا کوچک کوهستانی با پوشش گیاهی مناسب از طریق روش های متکی به اندازه گیری غلظت مواد منقله موضوع اصلی این تحقیق بوده است.
حوزه آبخیز مورد بررسی حوزه معرف کسیلیانواقع در دامنه شمالی ارتفاعات البرز در جاده فیروزکوه و 28 کیلومتری شرقی پل سفید به مساحت 68 کیلومتر مربع انتخاب شده است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی امکان زودرس کردن محصول پیاز با مقایسه تولید نشاء سنتی و مکانیزه در سینی های کشت در سه رقم پیاز در جنوب ایران در فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی امکان زودرس کردن محصول پیاز با مقایسه تولید نشاء سنتی و مکانیزه در سینی های کشت در سه رقم پیاز در جنوب ایران در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی امکان زودرس کردن محصول پیاز با مقایسه تولید نشاء سنتی و مکانیزه در سینی های کشت در سه رقم پیاز در جنوب ایران در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی امکان زودرس کردن محصول پیاز با مقایسه تولید نشاء سنتی و مکانیزه در سینی های کشت در سه رقم پیاز در جنوب ایران در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: همایش ملی دستاوردهای نوین در زراعت

تعداد صفحات: 10

چکیده:

به منظور بررسی اثر روش تولید نشاء پیاز و نوع رقم بر عملکرد و اجزای عملکرد در شرایط آب و هوایی استان هرمزگان (میناب)، آزمایشی به صورت کرت های خرد شده در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی با 3 تکرار در قطعه زمینی در منطقه روانگ میناب با طول جغرافیایی 57 درجه و عرضجغرافیایی 27 درجه و ارتفاع 38 متر از سطح دریا با میانگین بارندگی 150 ،(RB) میلیمتر در سال اجرا شد. فاکتور اصلی شامل روش تولید نشاء (سنتی و مکانیزه) و فاکتور فرعی شامل رقم [ریو براوو بود. جهت تولید نشاء پیاز به روش سنتی، بذر ارقام مذکور در خزانه به روش [(WEG) و وایت ارلی گرانو (WG) وایت گرانو دستپاش و در روش مکانیزه بذر ارقام مورد نظر در سینی های کشت 105 تایی حاوی پیت ماس کشت شد. جهت تولید نشاء، بذر سه رقم مذکور در مهرماه کشت و نشاءها در اواسط آذرماه به زمین اصلی منتقل شد. عملیات داشت شامل آبیاری، کوددهی، وجین علفهای هرز و مبارزه با آفات و بیماریها به طور یکسان برای همه تیمارها انجام و نهایتاًً صفاتی نظیر تعداد روز تا شروع برداشت، تعداد برگ، ارتفاع بوته، طول سوخ، تعداد لایه در هر سوخ، عملکرد و غیره مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد روش تولید نشاء بر زودرسی محصول تأثیر بسزایی داشته و سوخ های تولید شده به روش مکانیزه علاوه بر پهن بودن یک هفته زودتر از سوخ های تولید شده به روش سنتی قابلیت برداشت پیدا کردند. میزان عملکرد در روش تولید نشاء مکانیزه به طور 6 درصد بیشتر از روش سنتی بود. رقم ریوبراوو زودرس ترین و وایت ارلی گرانو دیررس ترین رقم در شرایط / غیرمعنی داری 6 این آزمایش بودند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله اتوماسیون صنعتی دستگاه های چاپ قدیمی در فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اتوماسیون صنعتی دستگاه های چاپ قدیمی در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اتوماسیون صنعتی دستگاه های چاپ قدیمی در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اتوماسیون صنعتی دستگاه های چاپ قدیمی در فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: هشتمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق

تعداد صفحات: 6

چکیده:

دستگاه های چاپ قدیمی که یکی از انواع آن دستگاه چاپهایدلبرگ یا ملخی می باشد، در صنعت چاپ ایران قدمتی حدود 40 یا 50 سال دارن. به علت دارا بودن این قدمت و نیز بدلیل اینکه اکثر قطعات انها مکانیکی می باشد، لوازم یدکی انها تقریبا کمیاب و در بعضی مواقع نایاباست، از طرفی بدلیلی ارزانی این دستگاه ها، چاپخانه داران تمایل دارند از این دستگاه های چاپ استفاده کنند. در بیشتر مواقع شمارشگر این دستگاه های چاپ، که مکانیکی می باشد،معیوب گردیده وکارگران چاپ بر حسب تجزیه تعداد نسخی که جهپ چاپ لازم است را به چاپ می رسانندف اما این امر باعث ایجاد خطا در تعداد نسخ چاپشده گردیده و به هدر رفتن کاغذ را به همراه خواهد داشت.
در اینمقاله با ارائه نتایج عملی طرحی که باعث برطرف شدن مشکل مذکور گردیده است، خواهیم دید ضمن کاربری راحت وصرفه اقتصادی، احیا دوباره این دستگاه های چاپ نیز در پی بوده است. ضمن اینکه اجرای این طرح باعث صرفه جویی ارزی نیز میگردد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود A GA algorithm for a two –echelon inventory system with space constraint & compare this with simulated annealing در فایل ورد (word) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود A GA algorithm for a two –echelon inventory system with space constraint & compare this with simulated annealing در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود A GA algorithm for a two –echelon inventory system with space constraint & compare this with simulated annealing در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود A GA algorithm for a two –echelon inventory system with space constraint & compare this with simulated annealing در فایل ورد (word) :


سال انتشار : 1389

نام کنفرانس یا همایش : هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات : 9

چکیده مقاله:

One of the key areas of operations and supply chain management is inventory control. Inventory control determines which quantity of a product should be ordered when to achieve some objective , such as minimizing cost. This paper presents a two-echelon non-repairable spare parts inventory system that consists of one warehouse with space constraint and m identical retailers and implements the reorder point, order quantity (R,Q) inventory policy . We formulate the policy decision problem in order to minimize the total annual inventory investment subject to average annual ordering frequency and expected number of backorder constraints


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود سیستم مدیریت روسازی راه های شهری با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مطالعه موردی شهرستان لنگرود) در فایل ورد (word) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود سیستم مدیریت روسازی راه های شهری با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مطالعه موردی شهرستان لنگرود) در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود سیستم مدیریت روسازی راه های شهری با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مطالعه موردی شهرستان لنگرود) در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود سیستم مدیریت روسازی راه های شهری با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مطالعه موردی شهرستان لنگرود) در فایل ورد (word) :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : اولین کنفرانس ملی مدیریت شهری ایران

تعداد صفحات : 16

چکیده مقاله:

امروزه لزوم اجرای یک سیستم مدیریت مهندسی TMEMS در کشورهای درحال توسعه بیش ازپیش احساس می شود. یک سیستم مدیریتمهند سی عبارت ا ست از مجموعه ای از ابزارهای مهند سی که به منظور برر سی و ضعیت و پیش بینی آن و تدوین برنامه های کاری با اهدافبهینه سازی مخارج بکار گرفته می شود. در سیستم های مدیریت مهند سی به منظور تعیین زمان، مکان و چگونگی نگهداری تسهیلات بهبهترین وجه، از فناوری مهندسی استفاده می شود. به دلیل اهمیت قابل توجه شبکه راه ها به لحاظ توسعه یافتگی در همه کشورها، به کارگیریسیستم مدیریتی منا سب که پا سخگوی نیازمندی های فنی و اقتصادی ارگان های مرتبط با شد، کاملاً ضروری است. بدین منظور سیستممدیریت روسازی راهها PMS معرفی شد. با اجرای یک سیستم مدیریت روسازی مناسب از اتلاف هزینه ها جلوگیری می شود و با صرفکمترین هزینه بیشترین عایدی به دست می آید؛ روسازی مناسب از اتلاف هزینه های عملکردی وسایل نقلیه (هزینه سوخت، روغن، لاستیکو تعمیر و نگهداری) کاسته و از بروز خرابی های زودرس در سطح رو سازی جلوگیری می کند همچنین سطح سرویس ترافیک عبوری را درسطح قابل قبولی نگاه می دارد. عدم ترمیم و نگهداری به موقع رو سازی ها باعث ا ضمحلال زودرس آنها می شود که درنتیجه هزینه هایاستهلاک وسایل نقلیه، افزایش سوانح و هزینه های بازسازی روسازی را به دنبال دارد. در تحقیق پیش رو، یک روش سامان مند تحت عنوانسیستم مدیریت اطلاعات روسازی راهها که به کمک آن بتوان به بررسی و ارزیابی دقیق وضعیت فعلی روسازی پرداخت و همچنین امکانانتخاب اقتصادی ترین استراتژی ترمیم و نگهداری (بهترین گزینه و مناسبترین زمان اجرای) را فراهم آورد، معرفی می شود. لذا در این مقالهبه منظور ارتقای روند موجود مدیریت روسازی راه ها، استفاده از سیستم اطلاعات مکانی (جغرافیای) GIS با توجه به ویژگی هایمنحصربه فرد آن از قبیل قابلیت به روز شدن ، سرعت عمل، دسترسی سریع و آسان ، رقومی بودن، تجزیه وتحلیل و نمایش مناسب اطلاعاتپیشنهاد گردیده است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ایران در فایل ورد (word) دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ایران در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ایران در فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ایران در فایل ورد (word) :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی

تعداد صفحات : 21

چکیده مقاله:

تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل اجتماعی- فرهنگی موثر بر دانلود شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ایران در فایل ورد (word) در قالب یک طرح پیمایشی بر روی 390 ‏نفر از زنان بالای 22 ‏ساله و دارای تحصیلات کارشناسی به بالا در شهر تهران با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انجام شده است. برای سنجش مشارکت زنان در بازار کار، استقلال زنان از تطر اقتصادی و مذکر بودن سیاست از پرسشنامه محقق ساخته و همچنین برای سنجش نگرش نسبت به نقش های جنسیتی، عزت نفس و چگونگی درک زنان از سیاست از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که متغیرهای چگونگی درک زنان از سیاست ، نگوش زنان نسبت به نقش های جنسیتی، مذکر بودن حیات سیاسی و عزت مقس زنان رابطه معنی داری را با دانلود شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ایران در فایل ورد (word) نشان دادند. همچنین دو متغیر استقلال زنان از نظر اقتصادی و مشارکت زنان در بازار کار رابطه معنی داری را با شکاف جنسیتی در انتخابات پارلمانی ای ایران نشان ندادند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
  • ali om